Så här såg Furyn ut när den köptes.
Gammal ragarbil utan motor o låda.
Men med en hel del matrialförändring = Rost
Nerplockning
renslip av underredet
Här är ram ämnena framlagda
Här är bak delen av ramtasarna
Dom är gjorda med högre kickupp
Här är det tillverkning av växel-lådsbalken pluss dom som sitter ut i trösklarna
Här provas växelådebalken,
Lägg märke till ett renslipat golv.
Kardan tunel o torped ska byggas om.
Iomed att avgas rören måste få plats.
Här provas det högra rambenet.
Se kickupp. Byggs så att när man släpper ner den med hydraler ska den stå på trösklarna.
Avsmalnande för Volvo 160 framvagn
På börjad uppkapning av bagagerumsgolvet
Här under är främre fäst bakaxeln
Uppkapat
Främre fästena tillverkade
Här ska fästet sitta.
B-axeln provmonterad. 15 cm högre upp.
Nu har rambena hamnat på plats.
Stöta till rambenet
Framvagn provas
Det fattas några cm så fram vagnen ska flyttas upp.
Kickuppen tar i bakaxeln så det ska tas bort en bit för att få ner den bak.
Nu är det rätt höjd.
Nu står den på tröskeln. Bak kommer den att sätta sig.
Instrumentbrädan bortagen
Torpeden o fram delen av golvet bortaget för att prova in motor o v-låda
Tillverkning av bågen som ska sitta över växelådsbalken
Slipad o klar
Här är balken monterad.
Avgassystemet ska gå inne i kardantuneln
Här sätter vi punkt för vårat arbete med Furyn..........